Įkvėpimai iš Garden Style 2017. Svogūninės gėlės

Jeigu jūs perskaitę įrašo pavainimą pagalvojote, kad štai pasėdėjusi ant kietos konferencijų salės kėdės keletą valandų aš staiga pulsiu pirkti daugybę tulpių, narcizų, krokų, česnakų... nebūsite labai teisūs. Būsite teisus, bet ne taip. Meilė svogūninėms gėlėms bręsta manyje kelis metus. Ta meilė ir susižavėjimas yra jaunesni nei meilė natūralistiniam apželdinimui.

Vakar buvau "Garden Style 2017" konferencijoje, kurios šių metų tema buvo tokia "mano" kad aš absoliučiai mėgavausi kiekvienu pranešimu. Galbūt todėl, kad per penkerius metus visiškai atsitiktinai užtikus natūralistinio apželinimo nuotraukų internete ir man tai pasirodė taip tikra, netgi taip lietuviška (nors tai buso Piet Ouldolf'o darbai) - dabar štai jau puoselėju ir tobulinu SAVO mažutę olandišką bangelę... Kažkaip jaučiuosi pasirinkusi teisingą kryptį. Žinot, tas jausmas, kai kuo gylyn tuo vis daugiau malonaus pasitikėjimo, kad taip ir tūri būti :)

Grįžtant prie svogūninių gėlių temos. Na, tai kad man patinka gigantiški česnakai - jokia paslaptis. Aš kukliai ir nedrąsiai po truputį pakaišioju krokų, ir tulpės mane žavi labai, pavasarį džiaugiuosi jų kupstu gėlyne. Vienu kupstu, bet tokiu mielu. Na o narcizai - mano svajonė, aš dievinu jų kvapą. Jie žydi per mano vardadienį, kaip ir alyvos bei pakalnutės, ir visa tai kvepia dieviškai. Kažkada sau pasakiau, kada nors, kada nors...kažką panašaus...


...čia kalbant apie narcizų grožį, į tobulą veją prašau nežiūrėti, tai pašalinis visiškai nereikalingas dalykas :)

Pavasarį stebint tuščią gėlyną, man kilo mintis, kad juk taip nuostabu būtų jeigu iki tol, kol ūgtels ilgametės gėlės (kurios kovą yra nukerpamos iki žemės) - kad gėlynas būtų pilnas žiedų. Pradžioje kovo mėnesį krokai - jų keli būreliai taip džiugina akį, išalkusią po žiemos spalvų... O jeigu jų būtų daug?!


Štai kaip gėlynas atrodo kovą, česnakai - didžiausias žalias džiaugsmas, žadantis gegužės pabaigoje spalvų. O juk tai tuoj tuoj gali sužydėti melsvais, baltais ir saulėtai geltonais krokais!


O po to tulpės. Aišku, sakysite, daug išlaidų, o po to kask tuos svogūnėlius ir džiovink, po to vėl sodink... Čia teko paskaityti Geltono Karučio straipsnįkuriame yra stebuklingas patarimas sodinti svogūnines gėles tiesiog giliau - 30 cm gylyje, ir tuomet jos a) nesidaugina b) auga 20 metų. Taigi ketinu tai išbanyti savo kailiu ir labai viliuosi, kad mano svajonė džiaugtis žydinčiu gėlynu ankstyvą pavasarį išsipildys :)

Na o gegužės pabaigoje pradės žydėti mano nuostabūs česnakai, štai jie:


Taigi 2018 metų pavasarį, gavusi patvirtinimą Garden style 2017 guru, jog taip galvoti ir svajoti yra N O R M A L U, tikiuosi nustebinti vietinius paukščius, vabzdžius ir save žydinčiu gėlynu. Krokai juk net pro sniegą žydi! O sako kai kurie, kad stebukų nebūna ;)








Komentarai

  1. Visai papildyčiau straipsnį savo Olandiškos bangelės foto, kuri atrodo gerai visada, išskyrus kovo-balandžio mėnesį. Va šiais mėnesiais tie žydintys svogūniniai ir yra jūsų pagalbininkai.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Sveiki, baisiai būtų įdomu pamatyti gėlyno prie namo naujesnių nuotraukų, jei turite :) Įdomu kaip augalai savo gyvenimą gyvena :)

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs įrašai