Žemės ūkio paskirties sklypo pirkimas

Pasirodo, nusipirkti žemės ūkio paskirties sklypą šiomis dienomis Lietuvoje oj kaip įdomiai. Priešais mūsų sodybėlę gražus sklypelis. Labai nenorėjau, kad kažkas priešais ką nors pastatytų - pripratau gyventi kad aplinkui dairantis akis neužkliūna už ciekavo kaimyno. Dar nesinori, kad koks ūkinikas užsėtų rapsų ar dar ko ir purkštų juos chemija, o kartu ir nuo mūsų bičių. Kalbinau kaimynę kad kai sumastys tą žemės lopinėlį parduoti, kad aš jo noriu. Galite mus pasveikinti - tapome papildomų 5 ha savininkais. O dabar kaip viskas vyksta - nes buvo netikėtumų.

Iš pradžių žemės savininkas turi pranešti Nacionalinei žemės tarnybai, kad jis už X sumą parduoda žemės ūkio paskirties žemę. Informacija išsiunčiama visiems besiribojantiems su parduodamu sklypu kaimynams, ir dar kažkur skelbiama. Taigi dabar į tą žemę jeigu nori, gali pretenduoti visi pagal pirmumo teisę. Pirmumo teisė yra ūkininkams. Tuomet kaimynams. Jeigu esi kaimynas, bet nesi ūkininkas - tai bet kuris apylinkės ūkininkas turi prieš tave pirmumo teisę (jeigu nori žinoma, ir siūlo kainą). Taigi, aš kaip norinti turiu užpildyti SUTIKIMO formą, kad už nurodytą sumą sutinku pirkti žemę. Prikabinu ūkininko pažymėjimą, siunčiu dokumentus NŽT.

Po savaitės gaunu atsakymą, kad atsakymas NEIGIAMAS, nes mano ūkininko pažymėjimas negaliojantis. KAIP TAI NEGALIOJANTIS? Skambinu į NŽT - nu negaliojantis. Skambinu į Vilniaus rajono savivaldybę, klausiu "jak to tak?" Oj, sako, čia tūkstančiams praeitą kovą tuos ūkininko pažymėjimus panaukino, nes dabar reikia elektroniniuose valdžios vartuose kasmet kažkokį paukštuką uždėti, kažką pažymėti.

Oh siaube, galvoju, nieko nežinau, jokio pranešimo negavau. Klausiu, kad jau taip, ar būtų galima atnaujinti. Galima atnaujinti - skubiai vykstu į savivaldybę, susigriebiu visus atestatus kai laikiau egzaminą ūkininko pažymėjimui gauti, maloni savivaldybės darbuotoja viską man sutvarko, parodo ką ten kitais metais reikės pažymėti, kad vėl man to pažymėjimo ir buvimo ūkininku neanuluotų. 

Vėl jau su nauju ūkininko pažymėjimu pildau naujai sutikimą pirkti žemę, siunčiu NŽT. Dar jiems paskambinu, perspėju kad pažiūrėtų mano naują "pareiškimą". Ramu.

Sėdžiu laukiu, eina savaitės. Skambinu savininkei, klausiu ar yra žinių. Sako, skambinsiu NŽT, nes žinių nėra. Po savaitėlės skambina, sako, einam pas notarą - gavo leidimą man parduoti žemę. Pildau dar vieną popieriuką - DEKLARACIJĄ, iš esmės ten orientuota viskas, kad aš ir artimiausi mano šeimos nariai kartu nevaldome daugiau kaip 500 ha žemės. Tada notaras dar prašo atsiųsti sutikimą pirkti žemę. Na siunčiu aš jam tą savo sutikimą pirkti žemę. "Ne" sako, tau NŽT turėjo atsiūsti SUTIKIMĄ kad TU gali pirkti žemę. Vat čia tai naujiena. 

Pardavėja sako - bet tai aš gavau leidimą parduoti žemę (man).  Na bet žodžiu atšaukiam vizitą pas notarą, nes kai aš išsiunčiau prašymą išduoti man sutikimą pirkti sklypą, tai užims apie 10-15 darbo dienų. Galbūt NŽT ten pagalvojo kad kažkaip matyt negerai kad jie manęs neinformavo, jog atsakymas man teigiamas - žodžiu sutikimą aš gavau staigiai - per 2 dienas. 

Taigi galite pasveikinti mus pirmą žiemos dieną tapus kiek stambesniais žemvaldžiais. O čia va mes karštą liepos vakarą žvalgomės po mūsų svajojamas valdas :)






Komentarai

  1. Smagu pasididinti savo plotus. Sveikinimai! :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Na pas mus panaši istorija. Nusipirkom plynam lauke, su vaizdu. Bet .. sklypai juk nebūna tušti. Prasidėjusios statybos privertė sukrusti ir dasipirkti sklypą šalia, kad vaizdo kas neužstotų :)

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs įrašai