Nerimas dėl pramirkusios Lietuvos

Atrodo, viskas paruošta tam, kad užlieti betoną. Kadangi maišyti betono rankutėmis nėra fizinių galimybių ir psichologinio pasiruošimo - reikia betonvežio. O šis labai sunkus. O lyja be perstojo. Lyja - žemė mirksta ir...minkštėja. Bet kas gali įstrigti.

Toj vietoj, kur šalia pamato, yra duobė, ir ją  vis bandom smėliu užpilti. Sekasi kaip čia pasakius... smėliukas šlampa vis gi, telkiasi vanduo ir ant jo.


Po to sumastėm, kad reikia gal tą vandenį nutekinti, ir prakasėm tokią vagą su nuolydžiu:


O tos vagoje pabaigoje - gana didelė duobė:


Vieną dieną iškasėm, per naktų trenkė liūtis ir vanduo - duobėje:



Tiesą sakant efektas yra, nes smėlis mažiau šlapias ir po truputį kietėja, sudarydamas gan nebogą pravažiuojamą zoną:


O įvažiuojant į sklypą, ir pro šią vietą betonvežiui teks važiuoti, irgi pliurzė ir dar kokia!


Taip pat pabandžiau prakasti tokį "drenažiuką", vanduo su džiaugsmu sugūžėjo į žemesnę vietą:


Bet pliurzė vis gi liko...

Vis gi manau reikės išpilti nemažai smėlio į šią vietą...

Laukti šalčių ir tikėtis kad paviršiui įšalus jis sukietės ir taps pravažiuojamas...kažkaip baugu. Užpilti smėliu - nėra garantijos, kad taps pravažiuojama ir ne vieną toną sveriantis monstras su betonu neįklimps...

O štai jeigu keletą dienų nepalytų, viskas išsausėtų ir tuomet galima būtų greitai užpilti blokelius. Žiūriu kiekvieną dieną orų prognozes - kol kas nieko gero...O jau tuoj spalio vidurys....



Komentarai

  1. Deja, turiu nuliudinti - smelis nera pats geriausias variantas sustiprinti kelia... Rekomenduociau keleta variantu - imti visais tiltais (pvz. 3) varoma betonvezi (jei yra galimybe), susirasti koki vietini su traktoriumi ir priekaba, betona ispilti i priekaba, su priekaba prisivezti ir su rankutem supilti. Darbas trigubas, bet geriau nei moketi uz val. uz iklimpusi betonvezi... Kitas variantas, imti mazesniais kiekiais betonvezi, bus siek tiek lengvesnis, taciau daznesni vaziavimai gali kelio bukle tik pabloginti :) Beje, nepamirsk betonas turi "brendimo laika", t.y. ji geriausia supilti per tam tikra laika nuo sumaisymo :)
    Ai dar vienas variantas, jei ten bus garantuotas kelias ateiti, nusistumdyk juodzemi ir supilk gruzo. Kelias bus 100% tvirtas, taciau tai brangi investicija :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Palaikau pastarąjį variantą, geriau atsivežti betono skaldos ar kokio kito smulkesnio "laužo" ir papilti, juk vistiek reikės tuo keliu jums važinėti bet kokiu oru, o statybos tik prasideda.
      Dažnesni betono vežiojimai mažesnėmis mašinomis neatsipirks, geriau už tą sumą išleistą bereikalingam transportui, užsakyti gruzo privažiavimui pagerinti...

      Panaikinti
  2. Laba, is kur ir po kiek vezates smėlį į pamatą? ačiū.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. pirkau Jasiunu karjere po 200 lt uz masina, tai cia pigiausia ka radau, tik kad tas karjeras jau uzsidares kiek zinau - smelis baigesi...Kitur po 250 - 300 Lt.

      Panaikinti
  3. Vienas variantas nesulaukiant gerų orų ir neišmetant pinigų - vystyti keliuką. Būtinai nusikasti dirvožemį, tada infiltracinis sluoksnis - žvyras/žvirždas ir jį sutrombuoti, kad nesimaišytų su antru sluoksniu. Antrą sluoksnį pats dėjau iš malto betono.

    Tiesa, kiek kubų betono reikalinga?

    AtsakytiPanaikinti
  4. Vat tame ir reikalas, kad kai vasara tai jokiu problemu su pravaziavimu nera, ir tikiuosi, kad per kita vasara viska kas sunkaus ir suveziosime, ir daugiau to keliuko neprireiks. Vienoj vietoj salia namo tai bus pievele, kai islyginsim zemes, o kitoj vietoj - gali buti kad keliukas bus salia, o ne ten, taigi investuoti nelabai norisi - vis tiek viskas uzsikas ir uzsilygins...

    AtsakytiPanaikinti
  5. Jei laikinai, tai galima šakų daugiau primesti į tas pliurzes ir tiek, kad sunki technika privažiuotų...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tikrai?! Argi gali būti taip paprasta? Šakų turime labai daug! Hm...

      Panaikinti
    2. Tai manyčiau pats seniausias kelių taisymo būdas :) šakomis, žabais, net specialiai supindavo tas šakas, kad būtų galima pravažiuoti keliu užpelkėjusiose vietose. Tokie keliai vadindavosi "medgrinda", cituoju:

      "Medgrinda - „akmenimis ir šakomis grįstas kelias
      per pelkę, pagranda, kuris gana tiksliai apibūdina tuo metu LDK plačiau­siai paplitusį kelių tiesybos ir priežiūros technikos lygį....Kelio atkarpų išgrindimas žabais ar žagarais, kitaip fašinomis, arba dilėmis ar rąstais buvo viena labiausiai paplitusių kelių sutvirtinimo formų miškingose Rytų Europos šalyse.

      Panaikinti
    3. Na traktoriui gal ir gerai tos šakos, bet betonvežis - keliskart sunkesnis nei traktorius, jis sveria keliasdešimt tonų kartu su tuo betonu. Kalbėjom su betonvežių vairuotojais, sakė jokiu būdu nevažiuos per šakas. Beje, šalia mano namų naują Maxima stato, tai ten daug smėlio privertė, ir per jį ramiai visi sunkieji važinėja...

      Panaikinti
    4. tai viskas priklauso nuo smelio kiekio matyt :)) šį savaitgalį mėginau užversti kieme susidariusia balą smėliu su akmenukais, nes po liūčių pusė kiemo plaukia. Nežinau kiek karučiu suvežiojau, tikrai daug, dirbau "ekskavatoriumi/lygintoju" :)) įdomu, kas bus po smarkesnio lietaus, ar susigers tas vanduo į jį ar bus tik didelė smėlio pliurze :))

      Panaikinti
    5. tikiuosi, susigers ir pasitrombuos, nes tą patį per savaitgalį darėm - jau parašiau ir su nuotraukom įkėliau darbo vaisius

      Panaikinti
  6. Per sakas ne kiekvienas vairuotojas vaziuos, o i sklypa vistiek bus kelias ir veliau ar anksciau reiks investuoti be to betonvezio siurblys gali pasiekti iki 20m atstuma o prijungus papildomas slangas ir toliai. Taigi kur bebutu numatomas i vaziavimas i kiema betonvezis turetu pasiekti. :-)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Patarčiau susitvarkyti nors ir laikiną keliuką. Nusistumti juodžemį į šoną ir užsivežti žvyro(ne smėlio). Kai keliukas atitarnaus, galėsit lengvai tą žvyrą panaudoti naujam keliukui įrengti, o juodžemį atgal užstumsite. Taip "išmesite" tik darbo kainą, o medžiagos nedings.

    Pavasarį taip pat norėsite atsivežti medžiagų ar pan. ir vėl teks laukti, kol viskas išdžius iš po sniego. Vasarinės liūtys irgi gali prikrėsti niekšybių pačiu netinkamiausiu metu.
    Tad įsirengus normalų keliuką tiek patys visada privažiuosit, tiek statybų procesas bus sklandesnis.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taigi nuosprendis šiandien toks: atsivežė tėtis į sklypą betonvežio vairuotoją, šis su didele baime akyse žiūrėjo į įvažiavimą ir tarė "nieko nebus, užverskite šią vietą betono nuolaužomis, tik tuomet 30 tonų betonvežis galės pravažiuoti"... taigi teko ant greitųjų tas betono "šiukšles" nusipirkti ir užversti. Turėsime gerai pravažiuojamą bet kokiu oru keliuką dabar statybų periodui... och ta LIETUva rudeninė...

      Panaikinti

Rašyti komentarą

Populiarūs įrašai